2030. aasta hariduseesmärkide saavutamiseks peab maailm välja koolitama umbes 69 miljonit uut õpetajat – et tagada noortele kvaliteetne ning personaliseeritud haridusteekond, on oluline kasutada olemasolevaid ressursse nutikamalt ning katsetada uudseid lahendusi.
Edumus & Miltton
Personaliseeritud õpiteekond
Selle projekti elluviimise ajal keskendus Accelerate Estonia laiemalt avaliku- ja erasektori koostööprojektidele, programmi arenedes valiti kitsam fookus - aidata uuenduslike lahenduste turule jõudmist, eemaldades neid takistavad seadusandlikud barjäärid.
Sissejuhatus
Probleem
Uute õpetajate aeglane pealekasv on riikidele märkimisväärne väljakutse – koolitamistempo ei vasta praegustele ega tulevastele haridusvajadustele.
Tänane haridussüsteem on lahku kasvamas ühiskonna ja tööjõuturu kiirest arengust, sest traditsioonilised haridussüsteemid ei ole hetkel võimelised ette valmistama õpilasi mitmekesise ja spetsialiseeritud tööturu jaoks.
Liigselt asukoha- ja ajakeskne õpe ei tööta enam olukorras, kus süveneb õpetajate puudus, väheneb rahvaarv ja kasvab linnastumine.
Lahendus
Edumus ja Millton Events lahendus on skaleeritav haridussüsteem: isikupärastatud haridus, mis annab õpilastele võimaluse valida, mida, millal ja kellega nad õpivad.
Rakendades tehnoloogiat saavad olemasolevad õpetajad jagada teadmisi väljaspool oma füüsilist klassiruumi, muutes õppe dünaamilisemaks ja kergemini ligipääsetavaks.
Lõppeesmärk
Eksperimendi eesmärk on tõestada, et haridust on võimalik skaleerida ning seejuures pakkuda personaliseeritud õpiteekonda, mis vastab õppijate vajadustele ja tasemetele.
Lahendus käsitleb ka õpetajate puudust, võimaldades ühel õpetajal anda tunde erinevates riigi otsades või isegi maailma eri paikades. Skaleerimise abil saavad haridusasutused pakkuda mitmekesiseid õppevorme ja -meetodeid, mis toetavad individuaalset arengut.
Tulemus
Riiklik pilootprojekt viidi läbi 2022. aasta septembrist detsembrini, mille ajal pakuti õpilastele sotsiaalainete kursuseid 10 koolis, kaasates üle 300 õpilase. Kursuse töötasid välja õpetajad ja haridustehnologid, et tagada metoodiliselt interaktiivne ja sotsiaalne õpe, mis tagaks ka positiivsed õpitulemused.
Õpilaste ja õpetajate positiivne tagasiside oli märkimisväärne: koguni 80,6% osalenud vastanutest leidis, et hüperlokaalne õpe sobib neile väga hästi.
Eksperiment tõestas, et riik peab ja saab avada haridusturu, võimaldades haridusteenuse pakkujatel korraldada õpetamist. See eeldaks koolide pidamise ja õpetajate palgafondiga seotud regulatsioonide ja seaduste muutmist, et haridusasutustele oleks võimalik osta samaväärset haridusteenust ühtsetel alustel. Eksperimendi tulemuste põhjal töötati välja vajalikud muudatused Põhikooli ja Gümnaasiumi seaduses.
Projekti on hiljem laiendatud ka Ühendemiraatidesse.